щоб душу зміцнювати.
Шота Руставелі
про роботу Гатнянської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
за 2011 – 2012 навч. рік
Основною метою на сучасному етапі навчання педагогічний колектив вважає допомогти кожній дитині досягнути певних успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця продуктивного співробітництва вчителів школи, учнів батьків і громадських структур спрямованих на досягненні кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів, які дитина усвідомлює як позитивний розвиток її здібностей.
Основним завданням педагогічного колективу була робота над проблемною темою: «Формування життєвих компетенцій школяра як запорука успішного саморозвитку».
Колектив школи постійно працює над проблемою «Гуманізація та гуманітаризація навчального процесу з метою покращення навчальних досягнень, результативності роботи з обдарованими дітьми та ефективним використанням навчальних кабінетів».
Використовуючи моніторингові дослідження, ми прагнемо передусім домогтися у звичайній сільській школі забезпечення якісного рівня освіти та наукового підходу до управління загальноосвітнім навчальним закладом І-ІІІ ступенів, своєчасного коригування окремих ланок функціонування освітньої системи школи та прогнозування подальших тенденцій її розвитку.
Одним із важливих напрямів моніторингу є дослідження рівня навчальних досягнень учнів. У школі діє чітка система збору та аналізу такої інформації. Класні керівники, класоводи складають наприкінці І та ІІ семестрів і навчального року моніторингову картку успішності учнів класу за результатами досягнень із навчальних предметів. Маємо інформацію про навчальні досягнення кожного класу за рівнями та рівень навчальних досягнень із базових предметів за середнім балом. Аналізуючи картку успішності, зосереджуємо увагу на досягненнях різних груп.
Така система досліджень дає змогу відстежувати успішність кожної дитини, а вчителі мають можливість вчасно допомогти у ліквідації прогалин у знаннях учнів, створити всі умови для їхнього навчання та розвитку.
Вчителі-предметники після діагностичних контрольних робіт, оцінювання за семестр складають моніторингову карту успішності зі свого предмету. Учитель бачить, на які навчальні теми йому варто звернути увагу під час повторення навчального матеріалу за рік. Це дає також йому можливість систематично відстежувати результати якості викладання свого предмету й грамотно здійснювати корекцію знань.
Адміністрація школи велику увагу приділяє моніторингові навчальних досягнень випускників початкової та основної школи – 4-ті, 9-ті класи. Адже ці результати дають можливість компетентно вирішувати питання щодо навчання в профільній школі.
Дев’ятий клас закінчили 33 учні, 8 з них вступили до коледжів і сьогодні в 10 класі навчається 10 учнів. Випускників 11 класу-14, один з яких нагороджений Золотою медаллю за високі досягнення у навчанні. У 2012 році 8 випускників школи вступили до вищих навчальних закладів.
Такий моніторинг дає змогу аналізувати академічні результати успішності учнів, контролювати рівень викладацької діяльності, прогнозувати кінцеві рівні навчальних досягнень учнів та прогнозувати плани успішного навчання дітей. Підручниками учні 1-10 класів в цьому навчальному році забезпечені на 94%. Навчання учнів здійснюють 36 педагогів на належному професійному рівні. В цьому навчальному році учні школи брали участь у районних предметних олімпіадах, під час проведення ІІ етапу були встановлені такі результати: З образотворчого мистецтва: 1.Кротюк В. – 11 клас – ІІІ місце; З географії:1.Бабич А. – 8 клас – ІV місце; Зі світової літератури:1.Бабич А. – 8 клас – ІІІ місце; З української мови та літератури:1. Бабич А. – 8 клас – ІV місце; З педагогіки та психології: 1. Поліщук Ю.-11 клас - ІV місце.
Навчання проводилось за п’ятиденним режимом роботи школи.
Тарифікованих гуртків протягом навчального року працювало 8, в них учнів -123; а всього – 11; в них учнів - 153.
Дирекція школи здійснювала свою діяльність за такими напрямками:
- організаційна робота для створення належних умов навчання і виховання учнів (належний ремонт приміщень, класних кімнат, підтримання теплового режиму, належного прибирання приміщень, робота медсетри, харчування);
- вирішення питань підвищення якості навчального процесу;
- заходи спрямовані на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя й на забезпечення творчого потенціалу школи (семінари, відкриті уроки, курсова перепідготовка, атестація);
- внутрішньошкільне керівництво й контроль (відвідано більше 30 уроків, 20 виховних заходів, конкурсів, свят, змагань, засідань кожної кафедри);
- охорона здоров’я та безпека життєдіяльності дітей (поточні медичні огляди учнів з батьками за відповідальністю медсестри школи, належне харчування, дотримання санітарно-гігієнічних умов, систематичне чергування вчителів на перервах та під час різних заходів, викладання предмету з використанням сучасних технологій, участь в змаганнях ЮІР, вироблення навичок в учнів самозбереження);
- вирішення адміністративно-господарських завдань (створення нормальних умов для роботи педпрацівників, обслуговуючого персоналу, навчання учнів, їх відповідне харчування, на державній основі харчуються усі учні 1-4 класів, а також 18 учнів пільгових категорій (напівсироти та діти-інваліди), підтримання дизайну школи, чистоти шкільної території, теплового режиму та водопостачання).
За останні роки найбільш важливими досягненнями колективу школи стали такі:
- зросла ефективність педагогічного впливу на прцес розвитку особистості дитини, формування її морального, пізнавального, комунікативного, естетичного, фізичоно потенціалу;
- відбувається інтеграція навчального і виховного процесів у вирішенні цілей і завдань виховання;
В Міжнародному математичному конкурсві «Кенгуру» брало участь 53 учні, відмінні результати показали 12 учнів, призерами стали 29 учнів, сертифікат учасників отримали 12 учнів (керівник Талах І.І.). В конкурсі «Соняшник» - брали участь 32 учні. Крім того призером міжнародного конкурсу творчості Т.Г. Шевченка стала учениця 11 класу Невінчана О.
Поповнюється банк даних обдарованих дітей «Наша гордість».
Наші учні є постійним учасниками та призерами МАНу: Буханенко О. -ІІ місце (секція хімії); Поліщук Юрій І місце (секція укр. мови)
Дирекцією школи було здійснено підписку фахової літератури на суму 2717 грн. для вчителів школи.
Підвищення фахового рівня вчителів здійснювалось шляхом курсової перепідготовки та самоосвіти. Курсову перепідготовку в цьому навчальному році пройшли 4 вчителі.
Проатестовано 4 вчителів. З них піідтвердили вищу кваліфікаційну категорію: Коломієць Г.С., Нинько М.П., Буренко Г.Г., присвоєно І кваліфікаційну категорію Навізівській М.П.
В обласних змаганнях брала участь команда учнів 7 класу нашої школи ««Юних інспекторів руху» (керівник Марченко Г.П.), агітбригада (керівник Марченко Г.П.).
Слід відзначити вагому підтримку батьків у вирішенні ремонту класних кімнат як коштами так і фізично.В червні цього року в школі проводилося оздоровлення 186 учнів 1-8 та 10 класів в пришкільному таборі з денним перебуванням. Крім того у липні пройшли оздоровлення 21 учень на базі Дитячого оздоровчого санаторію (с. Залізчики, Тернопільська область), у вересні 12 учнів оздоровилися у санаторії "Україна" (м. Ворзель).
Крім того можливість оздоровитися в цьому році отримали вчителі нашої школи разом із власними дітьми-учнями нашої школи.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці.
Основні завдання на 2012-2013 навчальний рік:
Ø Ключовим завданням школи в наступному році є створення умов для забезпечення мешканців села рівного доступу до якісної освіти, підвищення ефективності навчального процесу для розвитку особистості, розвитку в дітей ключових життєвих компетентностей.
Ø Забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
Ø Впровадження Державних стандартів загальної середньої освіти.
Ø Забезпечення державних вимог до рівня навчальних досягнень учнів.
Ø Організація допрофільної підготовки учнів.
Ø Перехід на особистісно-орієнтоване навчання й виховання.
Ø Створення комфортних умов для самореалізації та самовдосконалення особистості й забезпечення якості освітньої діяльності кожного учасника навчально-виховного процесу.
Ø Використання інноваційних та інформаційних педагогічних технологій у навчально-виховному процесі.
Ø Посилення роботи психологічної служби в напрямі превентивного виховання.
Ø Здійснення посиленого контролю за організацією дозвілля та зайнятості учнів.
Ø
Активізація пошукової роботи
30. 08. 2012 року
Директор школи Проць Микола Іванович